Avenberg.cz je e-shop specializující se na vybavení pro dům a zahradu. Nabízí širokou škálu produktů, od zahradního nábytku, přes altány, houpačky až po grily. Firma operuje výhradně online.
U klienta jsme postrádali brandovou komunikaci. Veškerá jeho dosavadní komunikace byla zaměřena primárně na výkon pomocí online kanálů jako PPC v Google Ads. Výkon na sociálních sítích realizovala naše digitální divize Effectix.com. My i klient jsme postupně začali pociťovat, že se dostáváme na limity výkonnostního marketingu, a proto jsme se s klientem dohodli na postupném rozšíření poskytovaných služeb.
Zapojujeme awarenessové offline kanály
S klientem jsme se dohodli na rozšíření služeb o awarenessové offline kanály. Pro první kampaň jsme zvolili sponzorské spoty v televizi Prima. Kampaň běžela v období od 7. do 21. 4. 2024, přesně před začátkem hlavní sezóny. Vytvořili jsme nové TV sponzorské vzkazy reflektující aktualizovaný brand a optimalizované pro různé televizní formáty.
Sponzorský vzkaz
Sponzorský vzkaz byl koncipován tak, aby divákovi představil Avenberg v rebrandované formě. Vytvořili jsme motion grafický spot, který komunikoval produktové portfolio značky jednoduchou a údernou formou – za použití brandových barev a grafických prvků. Zvuková složka spotu byla postavena pouze na hlasovém komentáři (VO) a ruchách. Cílem bylo se odlišit jednoduchostí v „reklamním smogu”.
Televizní kampaň běžela 15 dní
Kampaň probíhala od 6. do 21. dubna na TV Prima, kde byly vysílány 10sekundové spoty v pořadech jako Vychytávky Ládi Hrušky, Autosalon, Ano šéfe a Prima Česko. Se sponzorským vzkazem se setkalo minimálně jednou 434 000 lidí (10,77 % cílové skupiny: 25-55 let) a dvakrát nebo vícekrát 287 000 lidí (7,13 % cílové skupiny: 25-55 let).
Povědomí o značce i tržby měřitelně vzrostly
Kampaň přinesla výrazné zvýšení povědomí o značce. Absolutní hledanost brandových klíčových slov „Avenberg" vzrostla o 37 % oproti dubnu 2023. Tento výsledek se projevil i na celkové návštěvnost e-shopu, která stoupla meziročně o 15 %, také na nárůstu tržeb o 41 % meziročně.
Suma sumárum: Televizní kampaň slavila úspěch
První televizní kampaň pro Avenberg.cz byla úspěšná v dosažení širšího publika zákazníků, zvýšení povědomí o značce a celkovém navýšení návštěvnosti a tržeb. Kampaň nejenže pomohla posílit brandovou komunikaci, ale také prokázala efektivitu televizní reklamy jako nového marketingového kanálu pro klienta. Vytvoření koncepčně konzistentní komunikace a využití video formátů přineslo očekávané výsledky a stanovilo pevné základy pro budoucí marketingové aktivity.
Comments